Ткаченко О. Г. Мотиви Овідієвих «Метаморфоз» у творчості Тараса Шевченка

  • У статті розглядається роль Овідія в формуванні естетичних принципів особистості Шевченка. Кожна метаморфоза і у Шевченка і у Овідія стає художнім осмисленням долі окремої людини. Але на відміну від Овідія, який детально змальовує процес перевтілення, коли з його уваги не випадає жодна дрібниця, а емоційна напруженість, душевні страждання і ліризм створюють правдоподібну картину, у Шевченка він майже відсутній. Його цікавлять реальні переживання своїх героїнь, причини і результат, а не сам процес перевтілення. А причина у обох поетів одна і та ж: неможливість залишатися в наявному стані. Це може бути кара за злочин, помста, нещасливе кохання або, навпаки, щасливе. Метаморфози і у Овідія і у Шевченка, породжені неймовірною тугою, – найбільший прояв емоційного напруження, який спонукає читача відчути, з одного боку, всю силу страждання, а з іншого – непереможність духу. Художні образи, які створює Шевченко засобом перевтілень, виступають в найрізноманітніших формах і мають велику кількість відтінків. Функцію метаморфоз виконують порівняння з виразним стилістичним забарвленням та розгорнуті порівняння-параболи.
  • antiquity, traditions, reincarnation, plot, image, hero, античність, традиції, перевтілення, сюжет, образ, герой, античность, традиции, перевоплощения, сюжет, образ, герой
  • Завантажити повну версію